onsdag 27 juli 2016

Frysta bärrutor

Hej du fina!

Hur har du det i värmen? Jag älskar det! Jag är en av dom som faktiskt skulle vilja ha det såhär jämt, året runt! Trots att alla årstiderna har sin charm så är sommaren nog en klar favorit. Värmen, solen, kvällarna, allt som blomstrar, ja allt. Vad tycker du? Påminn mig igen när jag skriver i höst att jag älskar den mest ;) 

Nu ska du få ett tips på vad som du kan ha i frysen dessa varma och soliga dagar. Använd gärna bär som vi har i säsong nu! 












Frysta bärrutor

1 stor eller 2 små avokado
1/2 dl kokosgrädde 
1-2 dl bär av valfri sort eller blanda vet ja! 
2 msk kokosolja
2 msk- 1 dl kokosmjöl
Citronsaft

Gör så här: Mixa ihop avokado, kokosgrädde och kokosolja först. Tillsätt sedan dina bär och citronsaft. Mixa ihop och smaka av om du vill ha i mer citron eller inte. 
Börja sedan att mixa ner ca 2 msk kokosmjöl. Smeten ska fortfarande vara kletig men inte lös. 
Väljer du att använda färska bär så behövs inte lika mycket kokosmjöl, tar du däremot frysta så innehåller de mer vätska och blir mer blöta därför kommer större mängd kokosmjöl behövas. 
Täck en form, häll över "smeten" och ställ in i frysen. Efter ca 30-45 minuter kan du ta ut den och skära rutor, lite lättare innan de blir helt frusna. 

Förvara dom i frysen. Tinar otroligt snabbt. 

Jag använde röda och svarta vinbär på bilderna som du ser här. 

Ta hand om dig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar